ايجاد بانک اطلاعات مشاغل سخت و زيان آور
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 15
نویسنده : مولوی
رئيس مرکز تحقيقات و حفاظت بهداشت کار وزارت کار و امور اجتماعي از تدوين سند چشم انداز حوزه روابط کار، تهيه اطلس جامع ملي ايمني کار، راه‌اندازي بانک ايده پردازي ايمني و فعال سازي اتوماسيون جديد ايمني در محيط کار خبر داد.

علي مصريان در گفتگو با مهر از تدوين سند چشم انداز حوزه روابط کار و مشارکت در تصويب استاندارد ملي کفش ايمني در کميته ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي خبر داد و گفت: مرکز تحقيقات و بهداشت کار وزارت کار در کميته هاي ملي و کميسيونهاي تخصصي شوراي عالي حفاظت فني و خدمات ايمني کشور حضور دارد.

تدوين سند چشم انداز روابط کار

رئيس مرکز تحقيقات، تعليمات و بهداشت کار وزارت کار اظهار داشت: همکاري با سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي، کميته ايمني معادن وزارت صنايع، انعقاد و اجراي قراردادهاي آموزشي و پژوهشي با سازمان هاي لشگري اعم از نظامي، انتظامي، امنيتي و دستگاههاي مختلف کشور از اقدامات ديگر حوزه بهداشت کار وزارت کار محسوب مي شود.

مصريان تصريح کرد: همچنين در قالب همکاري با قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا، کربلا، صنايع هوافضا، بانک مرکزي، برق شازند، نيروي دريايي ارتش و قرارگاه سازندگي نوح و صنايع شهيد زين الدين، ارتقاي سطح سلامت و بهداشت کار محيط هاي بنگاهها دنبال مي شود.

برگزاري دوره‌هاي آموزش صنايع در استانها

وي در ادامه به برگزاري دوره هاي آموزشي صنايع در استانهاي سيستان و بلوچستان، اصفهان، کردستان، کرمانشاه، گيلان، گلستان، مازندران و قزوين اشاره کرد و بيان داشت: هم اکنون کارگاههاي آموزشي ايمني برق، ايمني ديگ‎هاي بخار و ظروف تحت فشار و همچنين ايمني کار در عمليات ساخت و ساز براي ارتقاي سطح مهارت و بازآموزي تخصصي مشاوران حفاظت فني و خدمات ايمني در کشور انجام مي شود.

اين مقام مسئول در وزارت کار و امور اجتماعي، نيازسنجي و اجراي طرح هاي تحقيقاتي و پژوهشي براي ايمني و بهداشت کار در صنايع و معادن کشور در کنار تدوين عملکرد 65 ماهه دولت نهم و دهم در حوزه ايمني و بهداشت کار را از موضوعاتي دانست که وزارت کار به دنبال اجراي آنها است.

مصريان خاطر نشان کرد: تامين تجهيزات تخصصي آزمايشگاهي و اداري، ايجاد فرهنگسراي دائمي ايمني و بهداشت کار، نوسازي و بازسازي اساسي فضاهاي اداري، آزمايشگاهي، آموزشي و رفاهي براي استاندارد سازي فعاليتها و ارائه خدمات بهينه به مراجعين در قالب متدهاي پذيرفته شده جهاني در مرکز تحقيقات وزارت کار انجام مي شود.

تهيه اطلس جامع ايمني کار

رئيس مرکز تحقيقات و بهداشت کار وزارت کار از تامين امکانات و تجهيز آزمايشگاه‌هاي تخصصي و فوق تخصصي به دستگاه‌هاي مدرن مطابق با استانداردهاي روز دنيا براي جلوگيري و کاهش حوادث ناشي از کار خبر داد و تصريح کرد: همچنين با تغييرات پرشتاب تکنولوژيکي، اجراي فاز مطالعاتي تهيه اطلس جامع ايمني کار با مشارکت سازمان نقشه برداري کشور و جمع بندي نظرات کارشناسي براي اين پروژه مهم ملي، انجام خواهد شد.

وي به مشارکت فعال و حضور کارشناسي در کارگروه تخصصي تدوين پيش نويس استاندارد ايزو 26000 تحت عنوان مسئوليت اجتماعي اشاره کرد و افزود: تهيه دستورالعمل هاي ايمني جرثقيل هاي سقفي، دروازه اي، موبايل، آسانسور و ليفتراک از جمله اقداماتي است که محقق شده است.

اجراي فاز اول ايجاد بانک ايده‌پردازي ايمني

مصريان به انجام مطالعات اجراي فاز اول ايجاد بانک ايده پردازي ايمني کشور اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون انجام مطالعات تطبيقي و فعاليتهاي گسترده در زمينه نانوتکنولوژي، آماده سازي پروژه، زمينه سازي و اجراي عمليات مقدماتي تاسيس مرکز تحقيقات و تعليمات حفاظت فني و بهداشت کار عسلويه با گرايش تخصصي نفت، گاز و پتروشيمي در حال انجام است.

راه اندازي مراکز جديد بهداشت کار کشور

اين مقام مسئول در وزارت کار همچنين از آماده سازي پروژه تاسيس مرکز تحقيقات و تعليمات حفاظت فني و بهداشت کار اصفهان با گرايش تخصصي ايمني در صنعت ساخت و ساز و صنايع فولاد خبر داد و به ايجاد بانک اطلاعات شاغلان و کارگاه‌هاي مشمول مشاغل سخت و زيان آور اشاره کرد.

رئيس مرکز تحقيقات، تعليمات و بهداشت کار وزارت کار يکي ديگر از اقدامات اين مرکز را مطالعه و بررسي چگونگي استفاده از فناوري نانو در تقليل آلاينده هاي محيط کار، محيط زيست و آماده سازي پروژه تاسيس مرکز تحقيقات و تعليمات استان گلستان با گرايش ايمني در صنعت کشاورزي اعلام کرد.

به گفته مصريان، طراحي و راه اندازي نرم افزار اختصاصي مرکز حفاظت فني و بهداشت کار، بازنگري، اصلاح و تدوين پيش نويس 17 آيين نامه تخصصي حفاظت فني و بهداشت کار، اجراي ماده 85 قانون کار که طي آن به کاهش حوادث ناشي از کار تاکيد شده است هم از موارد قابل ذکر در اين بخش است.

وي با اشاره به بازنگري، اصلاح و تدوين آيين نامه جديد مشاوران حفاظت فني و خدمات ايمني، نوسازي و بهسازي آزمايشگاههاي تخصصي مرکز بر اساس استانداردهاي بين المللي، راه اندازي دپارتمان بررسي سيستم هاي اطفاي حريق دستي، ايمني بالابرها و جراثقالها با توجه به کثرت حوادث ناشي از کار، استانداردسازي فعاليتها را از راهکارهاي ارتقاي سطح ايمني در محيط هاي کاري دانست.

فعال سازي اتوماسيون ايمني با 4هزار حس‎گر

اين مقام مسئول وزارت کار و امور اجتماعي، گفت: ارائه خدمات از طريق بازسازي فضاهاي اداري، آزمايشگاهي و آموزشي، نصب و راه اندازي سامانه هوشمند کنترل ايمني و نظارت 3 بعدي پيشرفته باعث شد تا افق جديدي در بهبود سيستم مديريت ايمني کار براي سالم سازي محيط هاي بنگاهها و بکارگيري سيستم هاي مدرن و اتوماسيون ايمني در سطح صنايع کشور گشوده شد.

رئيس مرکز تحقيقات و بهداشت کار وزارت کار، افزود: اين سيستم با استفاده از تکنولوژي نوين امکان دريافت تعداد 4 هزار ورودي حس گر از 200 دستگاه، حجم زيادي از اطلاعات دريافت شده و جمع آوري کرده را توسط کابل فيبر نوري به سامانه پردازشگر مرکزي منتقل مي کند که از اين طريق تقسيم بندي محدود تحت پوشش به مناطق سبز (محدوده کاري)، زرد ( منطقه هشدار) و قرمز(منطقه خطر) در صورت اختصاصي براي عملکرد هر دستگاه فرستاده مي شود و ايمني متناسب با آن نيز بر اساس استانداردهاي جهاني به صورت هوشمند و برنامه ريزي شده تامين مي شود.

مصريان خاطر نشان کرد: همچنين اجراي طرح اي تحقيقاتي کاربردي در زمينه ايمني و بهداشت کار، بررسي عوامل زيان آور فيزيکي، شيميايي، مکانيکي، بيولوژيکي، ارگونوميکي و استرس‌هاي محيط هاي کاري در کنار ارائه طرح‌هاي بهينه سازي به صنايع کشور از جمله اقداماتي است که در راستاي ارتقاي سطح سلامت و ايمني محيط‌هاي کاري در کنار بررسي سطح سلامت نيروي کار از طريق انجام آزمايشات و معاينات کلينيکي و پاراکلينيکي قبل از استخدام، دوره اي و ويژه صورت مي‌گيرد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: